Oliwa z oliwek do sałatek i nie tylko

Oliwa z oliwek wykorzystywana jest do przygotowywania posiłków już od wielu tysięcy lat. Stanowi zdrową alternatywę dla tłuszczów zwierzęcych, a przy tym zachwyca również niepowtarzalnym smakiem i aromatem, przywodzącym na myśl dania kuchni śródziemnomorskiej. Wysokiej jakości oliwa z oliwek może być wykorzystana w kuchni na wiele sposobów, nie tylko jako zamiennik dla innych tłuszczów, ale również w charakterze przyprawy.

Właściwości oliwy z oliwek

Oliwa ma mnóstwo kulinarnych zastosowań – warto więc przekonać się, które z nich okażą się najciekawsze. Wysoka zawartość jedno- i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych sprawia, że oliwa z oliwek uznawana jest za jeden z najzdrowszych tłuszczów roślinnych. W charakterze alternatywy dla szkodliwych w nadmiarze tłuszczów zwierzęcych, znakomicie zastępuje masło i smalec. Pozwala to na odciążenie układu pokarmowego, przyspieszenie efektywnego metabolizmu, oczyszczanie organizmu z toksyn oraz stanowi element profilaktyki chorób układu krążenia.

Oliwa z oliwek jest tłuszczem o zielonkawym zabarwieniu i charakterystycznym zapachu. Zawsze powinna być przechowywana w butelkach wykonanych z ciemnego szkła, ponieważ wystawiona na działanie promieni słonecznych bardzo szybko jełczeje. Przechowywana w niższych temperaturach oliwa z oliwek może czasowo zmętnieć, jednak nie wpływa to na jej właściwości. Olej pozyskiwany na zimno, z pierwszego tłoczenia odznacza się najwyższą jakością, ze względu na zachowanie większości cennych składników i witamin, a także zauważalnego aromatu. Rafinowanie oleju sprawia, że jego naturalny zapach i smak są zneutralizowane, a także zawyża się punkt dymienia, co oznacza że może być stosowany do smażenia, gotowania i pieczenia. Oliwa z oliwek najczęściej wykorzystywana jest jako składnik sosów do sałatek, jednak z powodzeniem może być również wykorzystywana na ciepło. Bardzo dobrze zastępuje roślinne smarowidła, takie jak margarynę. Jako bardzo aromatyczna, oliwa z oliwek może być wzbogacona o dodatki, takie jak zioła, ostre przyprawy – chilli, pieprz, czosnek. Tłuszcz przejmuje aromat zanurzonych w nim składników, dzięki czemu można samodzielnie stworzyć wszechstronną przyprawę, dopasowaną idealnie do potrzeb.

Dieta wegańska i wegetariańska oparte są w głównej mierze na tłuszczach roślinnych, dlatego też oliwa z oliwek może stanowić znakomitą bazę dla przygotowywania past, dipów, sosów, a nawet niskokalorycznego majonezu. Oliwa wspomaga prawidłową pracę serca, układu krążenia, przeciwdziała rozwojowi miażdżycy i cukrzycy, a także – dzięki zawartości witamin A, D, E i K – zapobiega występowaniu zakrzepów krwi. Przy odrobinie inwencji, oliwa z oliwek może być wykorzystywana do przygotowywania dietetycznych przekąsek i deserów, bez konieczności odmawiania sobie niewielkich przyjemności. Oliwa z oliwek z powodzeniem może posłużyć do przygotowania chleba we włoskim stylu, a także wspomoże metabolizm w czasie trawienia ciężkostrawnych dań.

Oliwa z oliwek jest także źródłem cennych przeciwutleniaczy, które wpływają na poprawę kondycji cery, a także minimalizują efekty starzenia się organizmu. Zwalczanie wolnych rodników poprzez przyjmowanie w diecie świeżych produktów i tłuszczów wysokiej jakości, wpływa korzystnie nie tylko na wygląd, ale i na samopoczucie. Wszystko to potwierdza, że dobrej jakości oliwa z oliwek powinna znaleźć jak najwięcej zastosowań w każdej kuchni.

Najlepszą ofertę możesz znaleźć na: https://biogo.pl/